søndag den 16. marts 2008

Sidste tur med klassen



Så blev det den sidste tur, for dennegang, med Aftenskoleholdet. Trist, men vi ses nok igen.

Turen gik til Rådvad og dyrehaven. Vi mødtes på parkerinspladsen bag Rådvad kro kl. 9.00, og jeg havde med i bilen, som sædvanlig, mine "hommies" Henrik og Mette.

Der var gang i fuglene da vi ankom, trods massiv tåge, og tågen gjorde det også lidt mere spændende,,,,,,,,hvilke motiver ku jeg få i sådan et vejr.

Vi startede med at gå ned bag knivfabrikken for at se på vandstær,,,og dem fik vi da set,,,5 stk.
Underlig fugl,,,,hvorfor er den ikke blevet en fisk, når den alligevel henter sin føde under vandet.
Sær fætter, men smuk. Trods de ringe fotoforhold, fik jeg da alligevel taget nogle ganske udemærket billeder.
Efter vi havde set Vandstæren, gik turen ind i dyrehaven, der stod især træløber på vores ønskeliste,,, høre og se. Det var temmelig fantastisk at gå derinde med tågen,,,de flotte grå nuancer mellem træerne, der opstod af lyset på grund af solen der prøvede at trænge igennem.

Når jeg er i dyrehaven, har jeg helt glemt hvor meget vildt der er derude, pragtfuldt syn, især her i tågen, med deres imponerende gevir.

Nå...det var fuglene vi var kommet for,,,så der blev lyttet. Vi fik da stor flagspætte, bogfinke og andre småfugle at høre,,,,når de ikke blev overdøvet af den store mængede kragefugle, man efterhånden ser over alt, flot fugl, men larmer ad h til. Vi fik også set de sædvanlige scenarier af musvåger mobbet af kragefugle. Sidst på turen, begyndte tågen at lette, så der var da chancer for at se flere fugle, og det lykkedes dog også til sidst, at få hørt og set en alm. træløber.

Det har været meget kendetegnede for vores ture, at vi stort set hvergang har fået set eller hørt det var primært var kommet efter, og mange gange sidst på turene. Kanont.

Kedeligt at det var den sidste tur,,, det var nogle herlige menesker at være sammen med.

Henrik og Mette skal vi nok få at se igen, Henrik...en herlig fyr, med god humor,,,,ham skal man ha et skud af i ny og næ,,,,der er jeg sgu nok blevet afhængig. Vi skal da til tyskland sammen i maj og kigge storke. Og Mette, sød og meget behaglig pige,,,, vi skal da ud og se hendes "stubben" og vi finder nok også på andre lejligheder.

Jo og Lars,,,,en god lærer og kanon turleder,,, af ham har vi lært nogle rigtige gode lokaliteter at kende,,,,,,,og ham ser vi også igen.

Tak til jer allesammen, i har været nogle skønne "skolekammeratter"..........Vi må holde gamle elevers fest en dag :-)
Jeg fik iøvrigt nogle rigtige gode motiver i tågen/disen..............Jeg må se at få lavet min hjemmeside.


Ingen kommentarer: