søndag den 2. marts 2008

Hold da op...internetforbindelse.


Jeg har nu i en hel uge haft megaproblemer med nettet,,,,,men TDC siger der ikke er noget galt, selvom hver 2. gang jeg ringer ikke er hul igennem og i weekenden, hvor ingen roder med netværket er der ikke noget galt...klaphatte. Nevermind, back again og imellemtiden har jeg været på Vester Kirkegård og fik min ugle frit fremme,,,,got you,,og jeg ku se hvor den ærgrede sig over den ikke nåede at gemme sig...

Nå, men idag gik turen til dyrehaven med "skoleklassen", vi skulle høre fuglestemmer og forhåbentlig også se fuglene. Vi mødtes ved Trepilelågen ved Tårbæk og gik ind derfra. Halløjsa så er der to låger, jeg har da altid brugt den ved Klampenborg, og aldrig nået længere end bakken og så husker jeg ikke mere :-). Men pyt, det var et ganske fedt sted at komme ind, masser af rigtige gamle træer og ifølge "læreren" Lars, et rigtig godt sted for træløber, og selvfølgelig meget andet godt.....Jeg havde mit eget lille ønske i baghovedet om at få sortspætten at se, som Lars osse havde fortalt var set i området. Nå men godt igang med turen fik vi set og hørt, musvit, bogfinke og blåmejse ikke langt fra start, så det startede da fint....Vi spadserede rundt på stierne og fik også set og hørt spætmejsen...Iøvrigt var der rigtig mange musvåger på vingerne og kragefuglen holdt sig heller ikke tilbage... Vi så en hulens masse spændende spættetræer, og de skal da tjekkes igen en anden dag, de var godt nok imponerende, døde træer med masser af spættehuller, sjovt at se, det er første gang jeg har set så medtaget træer.....sjovt,,,men ingen spætter og heller ikke en lyd......Jeg glemte at skrive at det ikke var optimalt vejr,,,,det var overskyet og blæste rigitg godt, når vi ikke var i læ af skoven.

På turen rundt fik vi også en masse råvildt at se, herligt,,,,Sikahjorte og hvad de ellers hedder sådan nogen,,det må jeg se at finde ud af,,,,brormand ved det,,,,,han "regulerer" det jeg kigger efter :-). Men han er god nok alligevel, han rammer ikke så tit :-)
Kort før vi holdt pause, hørte jeg, hvad jeg mente var en sortspætte, men sagde ikke noget da jeg ikke var helt sikker, da lyden alligevel var et godt stykke væk,,,men senere var der så et par stykker mere der hørte den og kunne bekræfte at det var sortspætten, så fedest så havde jeg da hørt den og kunne bestemme den. Mere blev det så ikke til.

Efter vores pause med indtagelse af the og sandwich, gik turen så mode lågen igen. På vores vej så vi en del Blåmejser der hoppede fra træerne og ned på stien, hvor der åbenbart lå noget korn,,,herligt,,,en flot lille fugl.

Umiddelbart før lågen, 200-300 m, kom skriget fra en gruppe træer lige ved siden af stien og bingo, Sortspætte 20-25 meter fra os,,,fantastisk en af mine ønskefugle var dukket op til udstilling og kameraet fik lov til at arbejde,,,,,,det blev til nogele enkelte ok skud.....men som altid er jeg bare glad for at se den,,,,de gode billeder skal nok komme,,, det er også lidt svært når man er 10-15 menesker, så kravler man jo ikke tættere på for egen skyld, de andre skal jo også ha fornøjelsen af den,,,,,,så finder jeg den alene en anden dag........Jeg skal ikke være ham idioten med kameraet, der skræmte kræet væk.

Hele turen og området vi gik i var iøvrigt ganske fedt, masser af gamle træer med masser af potentiale for træløber og andre småfugle,,,,samt spætter.

Vi fik da forresten også set og hørt gærdesmutte tæt på.

På næste lørdag tager vi en uge til gudenåen med Oliver (Barnebarnet), for dælen vi glæder os, og så bliver det meget sjældne fugle (Randers regnskov), der har jeg lovet Oliver vi skal hen og se krokodiller.

Ingen kommentarer: