lørdag den 9. februar 2008

Tisvilde...igen..igen



Ja, jeg ku ikke dy mig,,,jeg måtte forsøge igen.....Sidste seriøse sats på at få et ordentligt billede af de store korsnæb i Tisvilde.

Kørte alene hjemmefra tidligt, med gearet og proviant.....og hamrende flot vejr.

Vel ankommet til den store P-plads, kom jeg i snak med to ældre herre, jeg havde set før, ved toplærken i sydhavnen,,,,,,sjovt at se dem igen,,,,,der. De havde vandret rundt i skoven og havde set 2 stk, oveflyve dem, men ellers ikke nogen.

Jeg riggede kameraet til, og blev ved bilen og nød en sandwich og noget the, mens jeg ventede på at de kom til mig..........efter en halv times tid, begyndte jeg at vandre lidt rund i skoven med de små graner, både on og offroad,,,,,jeg elsker bare at vade derind af, hvor man kan komme til, væk fra stier og vanlige veje.........Men ingen fugle. Efter et par timer besluttede jeg at tage til Langstrup mose, for at se om jeg så kunne få lidt billeder af nogle rovfugle, det er et godt sted med brakmarker, og man kan holde ind ved siden og bruge bilen som skjul,,,,,,biler er de ikke bange for at komme nær, de ser dem jo tit på vejene hvor de ofte sidder..

Lige før jeg forlod Tisvilde, fik jeg øje på en fotograf, der stod med "Udstyret", af ren nysgerrighed, stoppede jeg og spurgte ham om det var store korsnæb, han var efter, og det var det. Jeg fik et godt misundelig blik på hans objektiver, ren guf, canon 500mm og 400 mm is, gosh, bare det var mit. Det viste sig iøvrigt at han var en, hvis billeder jeg tit har beundret på nettet, Lars Halkjær, vældig flink fyr, som lige gav mig et par tip ang. fotografering med på vejen, og det kan man altid bruge som forholdsvis ny "fuglefotograf".

Nå, men vel ankommet til Langstrup, spejdede jeg efter de eftertragtede fugle,,,men selvfølgelig alle, uden for fotorækkevidde, bortset fra en enkelt musvåge der blev jagtet tæt på mig af en gråkrage,,så dagen blev reddet med et par rimelige fede billeder,,,ikke top dollars, men ok for mig.

Men dagen var tip top, trods den manglen på fugle,,,,vejret var rigtig godt, så hvad mere kan man forlange.

Husk der er endnu en dag imorgen,,,,,forhåbentlig.

Imorgen bliver det nok en tur i Kongelunden med Oliver, mit elskede barnebarn,,,det er altid en fornøjelse. Han er guld værd den knægt,,,,,sjov og videbegærlig...det bliver endnu dejlig dag.

Ingen kommentarer: