søndag den 10. februar 2008

Søndag på hjemmebanen




Ja vejret var jo ikke af den slags der holder en hjemme, så vi startede ud som vi plejer søndag, tissetur på kystvejen, Rambo og jeg.

Det var nok første gang jeg ikke fandt mine venner uglerne. Men whatever, de holder vel også fri engang imellem. Men til gengæld fik jeg en helt anden og speciel oplevelse, en "fritte", sådan hedder de alle til jeg får bekræftet hvad det er. Og det fik jeg senere, en hermelin. Jeg fik pludselig øje på den, piskende op og ned af stenene på den modsatte side af graven. Hurtig tæt på og op med kameraet, så jeg ku følge den og måske få et par ordentlige skud af den. Det var så fedt at stå og studere den, en lille opmærksom fætter, løbe, kigge op, løbe og så videre. Og pludseligt på et brøkdel af et sekund, en hurtig bevægelse til siden med hoved og bingo, en mus i munden. Fantastisk.

Efter den oplevelse, kørte jeg rambo hjem og pakkede til en tur på vestamager.

Fantastisk vejr. Efter at have spadseret lidt rund om hejresøen, slog jeg mig ned ved grillen ved pumpestation. Og der blev jeg siddende et par timer og nød det fabelagtige vejr. Jeg havde liniet kameraet op så jeg ku fotografere hvad der ville komme flyvende fra Hejresøen og ud mod fugletårnet. Jeg har fundet ud af at det er et glimrende sted for den slags billeder, da der opstår en form for tragt, så man nærmest får fuglene lige imod sig.

Jeg var da også heldig at få nogle rigtige gode billeder af en flok sangsvaner der kom flyvende lige forbi.

Synd at Anita ikke var med, hun skulle ha nydt det sammen med mig, men hun har desværre ikke været i topform de sidste par dage. Men det kommer hun forhåbentlig snart så hun kan komme med ud og nyde naturen.

Ingen kommentarer: