torsdag den 7. februar 2008

Spontane feriedage i naturen


Tirsdag aften så jeg at der blev lovet rimelig godt vejr Torsdag og frem, så jeg fik lov til at tage et par spontane feriedage.

Og de skulle nydes med Anita, mit nye kamera og lidt pip. Så tidlig op torsdag, lave nogle gode sandwich og noget the til turen. Vi havde bestemt os for at tage til Tisvilde hegn igen, da jeg meget gerne vil ha nogle ordentlige billeder af de store korsnæb, der ses deroppe iøjeblikket, så ud af døren i en fart. Da vi kørte blev det, det flotteste vejr, med skyfri himmel, men dog med noget blæst,,men hvad,,det har man aldrig taget skade af. På vejen derop, kørte vi lige forbi natuglen på Arresødalvej, jeg havde fået fortalt at den sad i noget meget flot lys om morgenen, så den første model skulle lige besøges. Den sad flot i sit hul da vi ankom, badet i sollys,,,,den nød det rigtigt...jeg fik taget nogle billeder af den meeeeen lige lovlig meget sollys til fotografering,,,,men pyt med det, det skal ikke ødelægge en god tur.

Vel ankommet til Tisvilde hegn, skulle p-pladsen lige tjekkes for korsnæb, men ikke her var der nogen, men til gengæld en udflytter børnehave, med en fin bus med alt interiør til sådan en gruppe. Hvor må det være fedt at være barn i sådan en børnehave,,masser af frisk luft og natur,,,kan man opdrages bedre.

Vi gik ned til vandet for at se om der skulle være nogle spændende fugle derude,,,,,vi så et par enkelte sortænder, når de kom helt op at ride på toppen af bølgerne, der var godt nok gang i den, store hvide bølger overalt og masser af skum på stranden. Rambo fik reddet sig en morgen snack i form af en lille frisk fisk der var skyllet helt op på land, den blev lige vendt og drejet og så lige ned i løgneren :-)

Ind og spadsere i læ af træerne,,,,,det var lækkert, nærmest helt forårsagtigt. Der var ikke mange fugle at se og slet ingen korsnæb, kun lige de små hurtige man slet ikke nåede at genkende, men whatever,,,,,det var hyggeligt....Efter lidt "offroad" eventyr, fandt vi frem til at lækkert sted med masser af sol og læ, af med jakkerne og frem med the og sandwich.

Imens vi nød det hele, så vi flere små overflyvende flokke, men da vi ikke er eksperter på fugleområdet, var det lidt svært ind imellem at se hvad det var, men vi fik da bestemt musvitter og sortmejse. En mindre flok på 4 fugle blev vi enige om var Korsnæb,,,vi fik set de orange/røde kroppe og lidt store hoved,,,så vi blev enige om at det måtte det være.....Efter at vi havde nydt både vejr, mad og fugle,,,så var det frem med "Garminen" og se hvilken retning vores bil stod i, jeg købte sådan en sag for et par år siden, da jeg er meget dygtig til bare at vade af sted, uden at tænke på tid og sted,,,,det er bare så fedt.

På vejen tilbage til bilen så vi et par herlige sortmejser der gik til koglerne, så jeg fik et par rigtige gode billeder,,,det var dejligt,,,dem manglede jeg i min samling af foto's,,,, så der var bonus.

Tilbage på p-pladsen,,,,tjekke endnu engang for korsnæb,,,men heller ingen held denne gang.

Af med gearet,,tis af, ind i bilen og hjem.

Desværre fik jeg ikke fotograferet det store korsnæb,,,,men dejlig tur alligevel.....Lidt fugletom fugletur, men billeder af sortmejsen masser af luft og solskin,,,og se Rambo råhygge sig,,,jo man får altid noget ud af det.

Måske jeg kører derop lørdag eller søndag,,,,,,det ku være herligt at kunne præstere nogle flotte billeder af de store korsnæb, imens de er her.

Husk at nyde hver eneste dag........dem er der gået kommer ikke igen.

Ingen kommentarer: