mandag den 4. februar 2008

Ja...selvfølgelig


Det er 3. år, jeg har taget på Vestre kirkegård engang imellem for at finde Skovhornuglerne.

Kirkegården har været kendt for et af de gode uglesteder med overvintringstræ, men de sidste par år har det været lidt sløvt. Jeg har været der et par gange, ved mørkets frembrud og set ugler i luften, men ikke i år. Og jeg har heller aldrig fundet dem om dagen. Så i år har der været meldt en del ugler ud derfra på DOF-basen, så selvfølgelig har jeg været der et par gange, men uden held....Og så idag i min frokost, jeg arbejder ikke langt derfra, tænkte jeg at jeg ville lige give den en chance i det gode vejr.....meget pludselig indskydelse.

Og minsandten, da jeg kom derover fandt jeg en enkelt højt opp i kronen, som jeg kun lige kunne se ved at stå helt inde ved stammen og med kikkert.. Jubii det lykkedes........efter jeg havde fået kigget på den et par minutter, valgte jeg at trække godt væk derfra og se om jeg kunne se den udefra....og hvad sker der så,,,,,,,i det jeg vender mig, får jeg øje på en meget flot Skovhornugle, yderst på en gren, helt frit, siddende og nyde solen,,,,og så kun 6-7 meter oppe.

Den så ud som om den havde tænkt,,,,,,,ak der er det fjols, der har vadet rundt herovre de sidste 3 år,,,,,,,,,,hi og uden kamera,,,,jeg tror sgu jeg sætter mig i positur så yderligt som muligt,,,så kan han ærgre sin bare i laser.....butthead.

Ja...selvfølgelig,,,,,,,,men den chance kommer nok en anden dag........Jeg har ihvertilfælde rigget kameraet til og det kommer med på job imorgen, og alle andre dage hvor solen skinner.....Jeg skal nok få det billede........jeg tror jeg lejer et egernkostume, dem er der så mange af derovre.....jeg skal nok tage røven på den,,,,det er en bytter..............

1 kommentar:

Unknown sagde ...

... det kostume vil jeg gerne se dig i:-)