søndag den 3. februar 2008

Jeg burde nok ikke, men......


Jeg burde nok ikke, men jeg kan ikke lade være.

Jeg har gået og blevet pint af en hælspore siden august og er først nu ved at mærke fremgang, så jeg burde holde mig fra de lange traveture. Men det er ikke ligenemt når vejret var som idag og man nu engang holder meget af den pragtfulde natur og fuglene......det skal nydes mens man er her........man ved jo ikke hvornår det ender,,,,men forhåbentlig først om rigtige mange år.

Min dag startede med at vi tog morgentisseren, Rambo og jeg, ude ved kystvejen. Da jeg kom derud, mødte jeg en ung engelsk fyr, der havde ledt efter Mosehornuglerne en times tid uden held, så han blev noget glad da jeg fortalt ham at jeg nok vidste hvor vi kunne finde dem. Og kort efter da jeg var ved at lukke Rambo ud af bilen kom der endnu en, der havde læst om uglerne på DOF-basen og også gerne ville se dem. Så vi spadserede ud til mit sædvanlige sted bag skuret,,,og voila,,,,der sad ganske rigtigt en det sædvanlige sted, så det var et par glade taknemmelige gutter jeg sagde farvel til efter en lille times tid..........Det varmer, at kunne vise dem uglen,,,jeg glemmer aldrig da jeg så dem første gang,,,det var så fedt......ugler er coole.

Hjem med hunden og pakke overlevelseskittet til Kongelunden og Vestamager.....Kamera, kaffe, vand, et par gode boller, og en snack, til hvis jeg går sukkerkold :-)

På vejen hjem kørte jeg lige ned til stranden, ved helgoland, der lå 6 hvinænder og et par store skalleslugere,,,,,,,,,,det havde jeg ikke lige tænkt over,,,men kanalen inden for stranden er jo også blevet interresant nu,,,,der kan ænderne komme i læ,,,,,så det er jo logik....og jeg bor lige ved siden af. Der kan man bare se,,,,,,jeg har helt overset microbirding (fuglekig i nærområdet)


Jeg parkerede bilen på p-pladsen i skoven, riggede til og spadserede derind ad,,,,men jeg var ikke nået langt før jeg stødte ind i mit nye engelske bekendskab. Han havde såmænd gået der en halvanden timse tid og ledt efter,,,,,,ja selvfølgelig en ugle, den kendte natugle fra DOF-basen,,,,så han kikkede smilende og imponeret da jeg spurgte ham om jeg skulle vise ham hvor den var,,,så det gjorde jeg da selvfølgelig,,,,og den sad fint på sin plads og nød solen,,,så han fik et rigtig flot kig på den, og var igen meget glad og teknemmelig,,,,,,,,,,flink fyr.

Men turen igennem skoven gav ikke rigtig nogen fugle,,,,vil meget gerne ha nogle ordentlige billeder af træløber i år,,,så det var mest dem jeg kikkede efter......men bare at være i skoven igen er også rart. Jeg nåede ud ved den røde port ved Hejresøen, hvor jeg fik min første kop kaffe og en smøg på bænken, og hvilket herligt syn,,,der var hunredevis af troldænder på søen, aldrig har jeg set så mange der, det var fantastisk....men jeg fik kaffen, sad jeg og kikkede i flokkene med min kikkert, for at se om der skulle gemme sig noget specielt,,,,,på et tidspunkt troede jeg der var en bjergand, men øv,,,så kunne jeg rigtig se den,,,,top på,,troldand hun...never mind, den ser jeg en anden dag. Efter en god pause for foden, gik jeg videre ned langs søen til pumpestationen og over stien til lejrpladsen med shelteret, hvor jeg sad en halv times tid og nøde mine grovboller og kaffe. Og bagefter var det hjemad igen.

Turen gav ikke de store kryds i fuglelisten, men herligt alligevel,,,,en masse frisk luft og noget motion,,,det har man altid godt af.

Turen gav et par flotte formationer af grågæs,,,,nogle lavliggende flyvende skarver og et par rigtig flotte ungsvaner (Knopsvaner) og en rigtig dejlig rødhals der sad i solen og lignede en oppustet, forkert farvet tennisbold.

Livet er dejligt, nyd det mens du har det

Næste tur, bliver nok først om 14 dage, der tager vi (aftenskolen) til Sverige og kigger efter ørne....for Jönson, jeg glæder mig....det snurrar i min skalle :-)

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Søren

Jeg må vis lave en aftale med dig, for jeg kan ikke finde de ugler....

Hilsen Sanne
...der siger: Nyd din dag:-)