lørdag den 2. februar 2008

Ølsemagle rev med mere


Så blev du februar....og endnu en tur ud i det fri...Og dennegang så jeg ekstra meget frem til turen........for jeg har fået nyt kamera..Jubiiiii... Canon 40D. Så det skulle prøves, kæmpe opgradering når man går fra 350'eren. Men fuglene skulle findes først. Det var rigtig flot vejr i forhold til de øvrige med storm og regn. Det blæste en del, men solen skinnede på livet løs,,,så det var ganske godt..
Der findes ikke dårligt vejr,,kun dårlig påklædning.

Nå, men vi mødtes på Ølsemagle rev, ved grillen kl. 10.00, 15 stks fra aftenskolen alle i godt humør som altid. Desværre var stedet støvsuget for Vadefugle, vi var ellers kommet for at se rødben og ryler, samt hvad der eller ku dukke op. Der var en flok grågæs og gråande træf ellers ikke noget der kunne få os op i det røde felt. Inden vi forlod stedet, fandt vi til sidst en flok ryler der stod og trykkede sig ved sivene langt væk, så alle ku ikke få øje på dem desværre, men jeg fandt dem da i skopet, så jeg fik dem på dagens liste. Der blev foreslået at vi tog til Køge sydstrand i stedet for at se om der var mere held der. Og jo, efter en god travetur hen ad stranden, nåede vi til et sted med en lille revle lidt ude i vandet,,,og det var fint, der vadede 8-10 rødben rundt, samt at der også var gravænder og nogle rigtige flotte svartbag.......så det varmede lidt......efter noget kikken, kaffe og noget mam, gik turen tilbage til bilerne, hvor vi så ville køre til Mosede havn for at slutte af med at kikke efter noget spændende på havet.

På turen tilbage til billerne, iagtog vi 2 Tårnfalke der sad i træerne og spejdede ikke langt fra os..

I Mosede havn, gik vi ud på en af molerne og tog opstilling med alt hvad der kunne kikkes i.

Derfra fik vi så set både Hvinand, stor skallesluger og havlit,,,desværre var havlitterne så lang ude at jeg ikke vil betragte dem som set for mit vedkommende. Jeg så dem i skopet flyve ud af vandet for så at lande 1 meter længere fremme, men havde aldrig selv kunne ha gættet at det var havlitter....Jeg har det sådan med fugle,,,at jeg har ikke set dem, før de har været så tydelige at jeg ville kunne se tydelige kendetegn,,,,,alt andet syntes jeg er plat. Iøvrigt lå der en pæn stor flok måger med rigtig meget gang i den, og igen med et par store flotte svartbag,,den er imponerende flot og STOR når den flyver ud af vandet sådan en sag.

Og tilbage til kameraet,,,,,,,,genialt,,,der er meget store forbedringer at se....det er nemmere at arbejde med,,,,,billederne er klarere med flere detaljer,,,,,så alt i alt et meget tilfredstillende køb.

Herlig dag.
Det blev så til, af de mere bemærkelsesværdig fugle, Hvinand, Stor skallesluger, Gravand, Havlit, Rødben, Alm. ryler, Svartbag, Grågæs, Tårnfalk og masser af frisk luft.
Husk: At leve er at lege.

Ingen kommentarer: