søndag den 27. januar 2008

Mosehornugle


Imorges valgte Rambo og Jeg, at gå hans tissetur på Kystvejen. Ud for at kigge til Mosehornuglerne og måske kærhøgen.

Tissekoldt og godt blæsende...men hvad betyder det, når man finder "rødderne" siddende på deres mest benyttede plads og holder øje med mig. Det er en flot fugl, Mosehornuglen,,der er noget facinerende over ugler. Den ro og det overblik de udviser...mystisk men spændende. Jeg spejdede mod Saltholm med skopet, jeg ser så tit forskellige steder at folk ser Havørn fra Kastrup og lignende steder, men ikke mig. Og for det ikke skulle være løgn, så jeg på DOF basen at der senere idag, var blevet set havørn, fra nøjagtig samme sted som jeg havde været.......det er bare så typisk,,men never mind, det bliver min tur en anden dag.

På sundet lige uden for Mosehornuglerne lå der 5 svaner og hyggede sig i stormen,,,,,hmm godt vi ikke har de skøre tendenser....det er sgu koldt. Ved indhegningen ind til DSB terminalen var der 15 gråænder og 2 grågæs, der hyggede sig ved et vandhul,,,,,men ingen kærhøg idag,,,det var nok for farligt at flyve i det vejr :-)

Hjem i varmen, kaffen venter..........go tissetur. Jeg bliver så glad når uglerne er der.

Billedet er ikke fra idag, men sidste år, samme sted.

Ingen kommentarer: