torsdag den 17. januar 2008

SkovhornugleTræ


I den forløbne uge har jeg været ude og kigge efter vores skovhornugletræ på amager.
Mandag var jeg ude første gang, men fandt ikke træet, men da mørket faldt på, stod jeg pludselig under 6-7 legende ugler i luften. Fantastisk oplevelse,,,,bare stå der og intet kunne høre fra dem, selv om de kun fløj under 10 meter over mig.............Smukt.
Men intet træ at finde.
Det viste sig så at jeg havde ledt det helt forkerte sted, men alligevel med megasucces.
Onsdag lokkede jeg lillemor (Anita) med, hun er top spotter, hun ser bare alt.
Vi kiggede et andet sted, ikke langt derfra, vi var blevet anvist, og bingo, Anita fandt et træ med 4 stk's Skovhornugler, utrolig godt gemt....men hun ser bare alt.
Men efter den oplevelse, skulle man mene, at der godt kunne være mere end et træ i det område.....Der var da også flere glimrende ugletræer.
Iøvrigt fik jeg nogle glimrende billeder af, Stor flagspætte, under vores søgen efter uglerne.

Ingen kommentarer: